Hotjar – Combinatie van analytics tools

Hotjar logo

Hotjar is een combinatie van analytics tools die helpen bij het verzamelen van kwalitatieve data. Deze tools geven je inzicht in het bezoekersgedrag op een website. Hotjar bevat de volgende tools:

  • Heatmaps: Met een heatmap is te analyseren hoe klanten op je site kijken, klikken en scrollen. De heatmap is een weergave van de pagina met in kleur aangegeven waar klanten het langst kijken, het meest klikken en verder scrollen.
  • Visitor recordings: Visitor recordings maakt het mogelijk om volledige bezoekerssessies op te slaan. Zo kun je precies analyseren wat het gedrag van een bepaalde klant op de pagina was.
  • Conversion funnel: Een conversion funnel is het volledige traject tot aan de conversie. Door alle stappen in de funnel te analyseren wordt duidelijk bij welke stap klanten moeite hebben met hun voortgang en afhaken.
  • Form abandonment: Deze tool is bedoeld om te achterhalen hoe lang klanten nodig hebben om een formulier in te vullen. Het laat zien welke velden moeilijk zijn voor klanten en bij welk veld klanten het formulier verlaten.
  • Feedback polls: Een eenvoudige en effectieve manier om feedback te vragen over een bepaald onderdeel van de website. De vragen worden getoond met behulp van een pop-up.
  • Surveys: Feedback kan ook gevraagd worden met behulp van een surveys. Een pop-up vraagt de klant om een enquête in te vullen bepaald onderwerp of product. De pop-up kan direct op een pagina verschijnen of met een vertraging na een bepaalde tijd.
  • Recruit user testers: Een laatste tool is de recruit user tester, waarmee je klanten kunt uitnodigen voor gebruikerstesten en zich laten aanmelden voor nieuwsbrieven.

Voordelen Hotjar

  • Sessie recordings van bezoekers – De data van sessie recordings maakt op een visueel inzichtelijke manier het gedrag van bezoekers duidelijk. Zo krijg je makkelijk en snel een beeld van de sterke en zwakke punten van je website.
  • CRO-tool –De verschillende tools van Hotjar geven helder aan waar de site geoptimaliseerd kan worden met als doel een hogere conversie.
  • Polls en mini-enquetes aan bezoekers –Feedback van de klant geeft een concreet idee van de behoefte van de klant. Inspelen op deze behoefte verbetert de klantervaring.
  • Flows in kaart brengen – Hotjar laat zien welk proces een klant doorloopt, van het begin tot het eind. Het laat zien waar klanten vastlopen of juist een succeservaring hebben. Deze informatie kan nuttig zijn om de website te optimaliseren.

Onze service

MIST Analytics zorgt samen met jou voor een complete implementatie van Hotjar. We bepalen welke tools interessant zijn voor jouw organisatie. Daarna helpen we je bij het vertrouwd raken met de verschillende tools. Benieuwd hoe Hotjar jouw website kan verbeteren? Neem gerust contact met ons op, we vertellen het je graag!

Meer weten? 

Neem contact op