Conversie optimalisatie betekent het verbeteren van content om zo de conversieratio te verhogen. Een conversie is het moment waarop een bezoeker van de site een bepaalde actie uitvoert, denk daarbij aan een offerte aanvragen, product kopen of inschrijven voor een nieuwsbrief. Naast het feit dat optimalisatie van content de klant vaker en sneller laat converteren, geeft het de klant een beter beleving van de website en daarmee vertrouwen in de organisatie.
Zo werken we
- Eerst voeren we op basis van data-analyse een onderzoek uit naar knelpunten
- Met een a/b-test testen we of de geoptimaliseerde content het juiste effect is
- Zodra de resultaten van de test significant zijn formuleren we een conclusie
- Tenslotte wordt de nieuwe content live gezet of gaan we op zoek naar verbetermogelijkheden
MIST Analytics levert optimalisatiesuggesties op basis van een combinatie van digital analytics en conversie optimalisatie. MIST Analytics zet A/B-testen, UX-reviews en CRO-tools in zoals Hotjar, VWO en Google Optimize voor het verbeteren van de conversie.
Onze service
Benieuwd hoe MIST Analytics de performance en conversie van jouw website kan verbeteren? Neem gerust contact met ons op, we vertellen het je graag!
Meer weten?
Meer over
- Adobe Analytics
- Adobe Launch
- Amplitude
- Clarity
- Contentsquare
- Google Analytics
- Google Analytics for Firebase (GA4Firebase)
- Google Datastudio
- Google Optimize
- Google Tag Manager
- Google Tag Manager (server-side)
- Heap Analytics
- Hotjar
- Klipfolio
- Matomo
- Optimizely
- Piano Analytics
- Piwik Pro
- PostHog
- Qubit
- Relay42
- Salesforce DMP
- Segment
- SnowPlow Analytics
- Tableau
- Tealium Audiencestream
- Tealium IQ
- Visual Website Optimizer
- Webtrekk